Nissan JUKE

Dizajn prvej generácie Nissanu Juke bol pre mnohých dosť kontroverzný. Mne sa to auto vyslovene nepáčilo. Dizajn bol divný a najviac mi vadili predné svetlá  vyčnievajúce z obrysov prednej časti. Hovoril som im „žabacie oči“. 

Dizajn druhej generácie Nissanu Juke ma zaskočil pozitívnom zmysle slova a veľmi príjemne prekvapil. Zrazu je to pekné a originálne auto, za ktorým sa ľudia na ulici otáčajú. Totoo auto priťahuje pozornosť doslova z každého uhla.

Client

Autoštýl a.s. Trenčianská Turná / Zoznamka

Service

Automotive, Car portrait photography

Year

2020

Moj 5-ročný syn povedal, že vyzerá ako autíčko Hot Wheels. A veru áno.. s tými obrovskými kolesami, krátkymi prevismi, znižujúcou sa líniou strechy a nízkymi bočnými oknami vyzerá dosť futuristicky. Zaujímavo riešené predné svetlá rozdelené do dvoch zón tento dojem „auta z budúcnosti“ ešte zvýrazňujú. 

Spomínal som veľké kolesá. Efektné zliatinové disky majú 19 palcov a nízkoprofilové pneumatiky rozmer 225/45 R19. Po nasadnutí do auta a prejdení prvých kilometrov po štandardných slovenských cestách prvej triedy som čakal od kolies rany prenášajúce sa do karosérie. Ale nič také sa nedialo, prekvapilo ma to. Podvozok výborne filtroval nerovnosti. Jazda nebola o nič horšia ako na mojom Megane IV na 16″ pneumatikách. Proste úžasné. Podvozok naznačoval veľký potenciál. Autu chutia zákruty a cítí sa v nich veľmi isto. Až je škoda, že vrcholovou a zároveň jedinou motorizáciu pre Juke je litrový trojvalec s turbom. Vybrať si môžte iba medzi 6 stupňovým manuálom a 7 stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Auto tak, ako je konštruované by zvládlo oveľa výkonnejšiu motorizáciu.

Vedel som, že v aute je trojvalec posilnený turbom. Po prvej jazde som si to však z technických materiálov a aj pohľadom pod kapotu musel overiť. Je to motor zo spoločného vývoja s Renaultom a mal som ho odskúšaný v sesterskom modeli Renault Captur. V Nissane však pôsobil tak kultivovane, že som chvíľu premýšľal, či to náhodou nie je štvorvalec 😀 Svoj trojvalcový pôvod prezradil až vo vyšších otáčkach charakteristickým zvukom, ktorý však bol veľmi dobre utlmený. Na bežné jazdenie je motor postačujúci. Dokázal mi vykúzliť aj úsmev na tvári. Podmienkou je, aby auto nebolo príliž zaťažené – ideálne len šoférom. Ale ako som písal v úvode, tak dobre postavené auto by si zaslúžilo výkonnejší motor. Aspoň 1,33 litrový štvorvalec s turbom, ktorý sa montuje do modelu Qasqai a X-Trail. Dokonca aj súrodenec v triede, Renault Captur si viem kúpiť so 150 koňovým štvorvalcom.

Spojenie so 7-stupňovým automatom DCT je príjemné. Prevodovka radí na dvojspojku celkom jemne a aj rýchlo. Z motora vie dostať to najlepšie. Manuálne radenie je možné aj na volante. To som vyskúšal len raz a potom som to nechal na samotnú prevodovku. Prevodovka na kick-down reagovala takmer okamžite a bez zaváhania. To nie je samozrejmosťou pri mnohých automatoch dokonca aj v prémiovom segmente. 

Interiér auta už nepôsobí tak moderne a futuristicky. Je to taká japonská klasika s množstvom tlačidiel. To samozrejme nie je kritika. Nie som fanúšikom tých ultramoderných dotykových interiérov. Celkove na mňa interiér pôsobil útulne. Vyzdvihnúť musím sedačky. Integrovaná hlavová opierka im dáva športový dizajn. Sú však pohodlné, poťahy v kombinácii ekokože a textilu pôsobia kvalitne. Špecialitou sedadiel sú reproduktory audiosystému BOSE integrované do hlavovej opierky. Ponúkajú priestorové rozšírenie zvuku. Audio v Nissane hrá kvalitne, čisto ale bez výraznejších basov. Subwoofer v aute nenájdete. 

Interiér je tento segment celkom priestranný. Dokázal som si sadnúť za seba (182cm) bez toho, aby som sa dotýkal kolien predného sedadla. Deti boli s priestorom vzadu spokojné. Batožinový priestor ponúka 422 litrov pri dvojitom dne v spodnej polohe. To už je celkom slušná hodnota, ktorá by uspokojila mladý pár ale aj trojčlennú rodinu (pokial nemusí so sebou voziť kočár). Pre moju 4-člennú rodinu to už nie je ono. Ale ako druhé auto do rodiny by potreby jednodenného víletu ale aj víkendu niekde na chalupe pohodlne splnilo. 

Na záver spomeniem asistentov, ktorými bol Nissan Juke v podstate najvyššej výbave TEKNA vybavený. Parkovacia kamera OK.. zvyká sa na ňu veľmi rýchlo. Je jednoduchá, neponúka 360° náhľad. Systém vedenia v jazdných pruhoch spolu s adaptívnym tempomatom a sledovaním mŕtveho uhla nazvaná Nissan ProPILOT sleduje počas jazdy situáciu na ceste. Odskúšal som si to na diaľnici a laicky povedané – auto dokáže šoférovať samé, nepláva medzi pruhmi a adaptívny tempomat je tak „rozumne“ naladený. Ani raz ma nezaskočil prudkým bruzdením. Po niekoľkých sekundách (to číslo si už nepamatám ale bolo dvojciferné) si auto vyžiada pozornosť a dotyk kapacitného volantu.

3 dni s Nissanom Juke boli veľmi príjemné. Je to naozaj podarené auto, ktoré by som si vedel predstaviť v mojej „imaginárnej“ garáži. Je to skutočne kus kvalitného auta, ktoré vás odlíši z uniformity.